Још једна едукативна авантура је иза нас. На данашњој радионици под називом „Чаробна шума звукова и покрета“, наши предшколци су истраживали свет природе на начин прилагођен њиховом узрасту: кроз звук, додир, покрет, цртање, језик и логику. Комбиновали смо Монтесори и НТЦ активности, а деца су поново показала колико учење може бити радост када је прожето игром и личним доживљајем.
🎶 1. Погоди звук
Уводна активност нас је увела у свет чулног доживљаја шуме. Деца су слушала звукове: шушкање лишћа, куцање дрвета, звук ветра, певање птице… и погађала шта чују. Ова активност развија пажњу, слушну перцепцију и способност повезивања звука са доживљајима из природе.
🧺 2. Пронађи природни материјал
Уследила је једна од омиљених Монтесори игара – сензорна потрага! Зстворених очију, деца су додиривала лишће, гранчице и каменчиће, учећи да препознају материјале само кроз додир. Вежбали смо фину моторику и чуло додира, али и поверење и самосталност.
📘 3. Рад у књизи Свет око мене – Montessori
Уз пажљиво вођење, деца су решавала задатке на тему инсеката и природе: бојили смо по узорку, бројали ноге, спајали облике, проналазили животиње. Активност је подстакла визуелну дискриминацију, концентрацију и логику – све кроз игру!
🎨 4. Моја шума снова + учење делова биљке
У ликовној активности свако дете је добило шаблон дрвета који је бојило по својој замисли. Подстакли смо машту и изражавање, а затим урадили кратку мини-лекцију: свака биљка има корен, стабло, лист, цвет, плод и семе. Те делове смо обележили и на цртежима.
🔠 5. Звуци у речима
Радили смо на фонолошкој свести – свако дете је добило слику неке шумске животиње, одређивали смо први и последњи глас, а затим заједно смишљали реченице са том речју. Слушали смо једни друге, смејали се креативним реченицама и уживали у учењу кроз говор.
🔢 6. Ко има више шишарки?
У паровима смо се играли математичке игре – бројање природних материјала (шишарки, листова, каменчића) и упоређивање количина. Учили смо бројеве, мерење и сарадњу – кроз живу, такмичарску, али фер игру.
🐿️ 7. Животиње у шуми – покретна игра
Деца су имитирала кретање шумских животиња: веверица, јежа, сове, медведа… Било је пуно смеха, покрета, телесне експресије и спонтаног повезивања са природом. Учили смо кроз тело, што је кључна компонента НТЦ метода.
🎭 8. Вежбање текста за приредбу
На крају, посветили смо се нашој представи! Деца су вежбала изговор, дикцију и емоцију – читајући своје реплике и додајући покрете. Посебан фокус је био на јавној комуникацији и самопоуздању.
🧡 Утисци
Најлепши моменти се не мере у резултатима, већ у осмесима. А данас их је било много! Комбинујући методе, игру, природу и креативност, помогли смо деци да кроз осећај открију структуру света – и то је највреднији део ових радионица.
Хвала свим малим учесницима и родитељима на поверењу и подршци. Видимо се на следећем чаробном путовању! 🌱✨
Коментари
Постави коментар