134.- Српски језик- Потврдни и одрични облик глагола


                                           

Глаголи су речи које казују радњу, стање и збивање. Научили смо да глаголи имају лице и број. Присетите се видеа

Запишите наслов, а затим све испод:

Глаголи могу бити у потврдном и одричном облику.

ПОТВРДНИ ОБЛИК ГЛАГОЛА

ЈЕДНИНА

МНОЖИНА

1.      Лице- Ја читам

1.лице- Ми читамо

2.      Лице- Ти читаш

2.лице- Ви читате

3.      Лице- Он/она/оно чита

3.лице- Они/оне/она (деца) читају

 

ОДРИЧНИ ОБЛИК ГЛАГОЛА

ЈЕДНИНА

МНОЖИНА

1.      Лице- Ја  не читам

1.лице- Ми не читамо

2.      Лице- Ти  не читаш

2.лице- Ви не читате

3.      Лице- Он/она/оно не чита

3.лице- Они/оне/она (деца) не читају

 

Речца НЕ се од глагола пише ОДВОЈЕНО, осим у случајевима: НЕЋУ, НИСАМ, НЕМОЈ И НЕМАМ.

Задаци:

1.      Напиши две реченице. У првој употреби глагол у потврдном облику, а у другој употреби глагол у одричном облику.

 

2.      Следеће реченице напиши у одричном облику.

1)      Ишао сам у биоскоп.

2)      Мораш да бреш јабуке.

3)      Марина учествује на кросу, знам зашто.

Одиграј игрицу: Глаголи

Уради сада мали тест знања.

Домаћи задатак: О језику, стр. 53.




Коментари