Четврти дан радионице: Математички свет

 📚 Математички свет 🚀

На четвртој радионици смо кроз пажљиво осмишљен програм истраживали свет бројева, геометријских облика и основних математичких операција, комбинујући игру, креативност и учење. 🌟 Ево детаља како су изгледале наше активности:

1️⃣ Понављање бројева и увежбавање писања

На почетку смо се вратили основама:

  • 🔢 Бројање до 20: Деца су гласно бројала од 1 до 20, развијајући концентрацију и ритам у секвенцама.

  • ✌️ Бројање по 2: Учили смо бројање по два (2, 4, 6, ...), што представља први корак у разумевању парних бројева.

  • 🔄 Бројање уназад: Бројањем од 20 до 1 деца су вежбала логичко размишљање и меморију.

📇 Свако дете је добило картицу са бројем. Прстом су прелазили преко облика броја, додатно увежбавајући визуелно и тактилно препознавање. У сликовницама су бројала предмете и повезивала их са одговарајућим бројем. 🖍️

2️⃣ Креативна игра са бројевима

Деца су се одушевила игром препознавања бројева:

  • Једно дете је цртало број у ваздуху, док су остали погађали који број је нацртан. Ова активност развијала је пажњу, тимски дух и визуелну меморију.

  • ✍️ На папиру су добијали задатак да украсе нацртани број и додају одговарајући број предмета. Њихови радови су били права мала уметничка дела, а најкреативнији рад је награђен аплаузом! 👏

3️⃣ Геометријски облици и тела

🌐 Упознали смо основне геометријске облике и разговарали о њиховим особинама. Деца су именовала облике попут круга, квадрата и правоугаоника, а затим су:

  • 🎨 Нацртала облике на папиру и украшавала их по жељи.

  • ✂️ Сецкала папире у боји у облике кругова, троуглова и правоугаоника и лепила их, стварајући занимљиве колаже.

Ова активност помогла је у развоју фине моторике и просторног разумевања. 🧩

4️⃣ Математика кроз игру

Деца су истраживала сабирање и одузимање кроз практичне активности:

  • 🧵 Користили смо перле за приказивање основних операција. Једно дете би задало задатак, док је друго користило перле за решавање.

  • 🧩 Слагалице са задацима сабирања и одузимања пружиле су им додатну вежбу.

  • Рад у паровима подстакао је сарадњу и размену идеја.

5️⃣ Развој социјалне интелигенције: “Освежавајућа пауза”

Деца су учила технику смиривања кроз вођено дубоко дисање. Ово је изузетно корисна вештина за регулацију емоција и развијање унутрашње смирености:

  • Започели смо вежбу тако што смо се удобно сместили и фокусирали на дисање. Деца су пратила једноставне упуте: удах на нос и издах на уста.

  • Затим смо укључили кратку причу, где су замишљали да удахну свежину мора, а издишу облаке који носе њихов умор или нервозу.

  • Током вежбе, користили смо и визуелне картице са симболима сунца и облака како би лакше пратили темпо дисања.

Ова активност не само да је помогла деци да се опусте, већ их је научила како да се смире у стресним ситуацијама. На крају, разговарали смо о томе како су се осећали пре и после вежбе, а деца су поделила да им је вежба помогла да се осећају "лакше" и "мирније". 🌟

6️⃣ Рефлексија дана

На крају дана, разговарали смо о томе шта су научили и како су се осећали током активности. Деца су делила утиске и изражавала понос због својих постигнућа. 💬

🌀 Ове активности нису само забавне, већ и осмишљене тако да код деце развијају кључне вештине – од математичког размишљања и креативности до емоционалне отпорности и социјалне повезаности. 🌀

🌟 Пратите нас за још инспиративних активности и идеја! 🌟


Коментари