Međunarodni kulturno-obrazovni projekat „Balkan Kids Tube Fest“

 

Naziv projekta: Kulturno-obrazovni međunarodni projekat- Balkan Kids Tube Fest

Autor projekta: Tijana Milisavljević

Uzrast dece učesnika: predškolski uzrast, osnovna i srednja škola

Vreme početka projekta sa učenicima: 13. septembar 2021.

Prijave vaspitača, učitelja, nastavnika iz regiona do 10. septemba 2021.

Prijave za nacionalne koordinatore (vaspitače, učitelje, nastavnike) do 1. septembra 2021.

Trajanje projekta sa učenicima: 6 sedmica     

Cilj projekta: Cilj projekta je razvijanje svesti o kulturi govora na društvenim mrežama, prepoznavanje i reagovanje na neprihvatljivo ponašanje na društvenim mrežama i jutjub kanalu.

Specifični ciljevi: Razvijanje međupredmenih kompetencija i interkulturalnosti kroz zajedničke produkte i aktivnosti

Nastavnici će organizovati i realizovati 5 radionica sa decom- svaku radionicu na početku nedelje, a tokom nedelje učenicima biti podrška za realizaciju zadataka.

Teme radionica i zadaci za učenike:

- Kultura na društvenim mrežama

- Pravilno hešteguj- Slengovi i kultura govora

- Asertivna komunikacija na društvenim mrežama- Kulturno je reći NE

- Informiši se potpuno o onome o čemu želiš da pričaš

- Prevazilaženje treme i straha od javnog nastupa

Naziv zadataka mora biti originalan, a nastavnik ima autonomiju da realizuje zadatak u skladu sa mogućnostima, ali tako da je u skladu sa ciljem zadatka. Svaki nastavnik ima autonomiju da izvodi radionice sa učenicima u skladu sa sposobnostima, mogućnostima i učenika i kreativnim potencijalima i učenika i nastavnika.

1. zadatak: Kultura na društvenim mrežama- Tokom ovog zadatka učenici će istraživati koji se kulturni sadržaji nude na društvenim mrežama. Nastavnik ih usmerava, ukazuje na njima potrebne obrazovne i kulturne sadržaje, koji su zanimljivi i korisni. Uočavanje razlike između kiča, šunda, popularnih članaka  i obrazovno- vaspitno-kulturnih.

Vreme realizacije: 7 dana       

2. zadatak: Pravilno hešteguj- Slengovi i kultura govora- Mladi imaju svoju gramatiku, jezička pravila po kojima se njihov jezik razlikuje od jezika odraslih. Stoga, nije moguće meriti "pravilnost" ili "kvalitet" tog jezika van komunikacijskog čina u kome ne učestvuju oni sami. Jedna od osnovnih osobina jezika jeste to da se on menja i razvija - žargon mladih i brže od ostalih slojeva jezika. Promene koje beležimo sada uopšte se ne moraju zadržati niti imati uticaja na dalji razvoj našeg jezika. To treba razumeti kao variranje jezika na generacijskoj skali, jedan varijetet srpskog koji pripada mladima, a ne kao "kvarenje" nečeg "našeg". To su uobičajeni jezički procesi - kaže Nenad Krcić. Radionica treba da bude osmišljena  osmišljena tako da učenici po završetku umeju da prepoznaju i razlikuju dozvoljeni društveni tip humora na društvenim mrežama od nedopustive nepismenosti i vulgarnosti. 

Vreme realizacije: 7 dana

3. zadatak: Asertivna komunikacija na društvenim mrežama- Kulturno je reći NE

Moguće teme:1)Koje vrste komunikacija postoje; 2) Koja su moja asertivna prava; 3) Kako rešiti konflikte- kulturno i  4) Kako uputiti i primiti kritiku- kulturno. Kroz prezentaciju, diskutovanje i interaktivni radioničarski rad, deca usvajaju pravilne obrasce ponašanja i uočavaju jasnu razliku između kulturnog i nekulturnog ponašanja na društvenim mrežama, važnosti jasnog isticanja svog stava, na kulturan, asertivan način .

Vreme realizacije: 7 dana

4. zadatak: Opšta kultura- Informiši se potpuno o onome o čemu želiš da pričaš na društvenim mrežama

Izvori informacija mogu biti različiti. Na radionici će učesnici diskutovati o tome na koji način dolaze do informacija. Voditelj radionice ih usmerava, daje jasna uputstva o bezbednosti dece na internetu i proveravanju tačnosti informacija koje pronalaze. Biblioteka kao najpouzdaniji izvor informacija.

5. zadatak: Prevazilaženje treme i straha od javnog nastupa- Moguće teme: Šta me blokira? U kroz prezentaciju predstavlja najčešće uzroke treme i  blokade. Navođenje primera poznatih u ulozi velikih tremaroša. Prevazilaženje treme kroz 5 ključnih koraka. Kako se samopouzdano i kulturno izražavati?

- Video- poruka kao sredstvo komunikacije

Nakon svake radionice učenici zajedno sa nastavnikom imaju 7 dana rok da završe istoimeni zadatak- da predstave najvažnije sa radionice videom koji traje od 3-5 minuta.

- Saglasnost roditelja- Svi nastavnici moraju pribaviti saglasnost  roditelja dece koja će učestvovati u realizaciji video-poruka.

- Stvaralački rad učenika- Video poruke

Tokom svakog zadatka učenici individualno ili u grupama pripremaju izvođenje kratkog videa  kojim će prezentovati temu određenog zadatka. Za svaki zadatak  imaju 7 dana rok da postave video- poruku u skladu sa tim zadatkom. Snimaju video- poruke pod nazvima zadataka. Nastavnik ih usmerava, predlaže, pruža podršku, montira video, šalje videe nacionalnom koordinatoru i postavlja na zvaničnu stranicu projekta. Predviđeno je da svaki zadatak počne sa radionicom sa učenicima u ponedeljak, a da video-poruke budu poslat koordinatorima do sledećeg ponedeljka, kada za njih počinje izrada novog zadatka.

Ukoliko postoji mogućnost donacije iz opštine/sponzora I sl., predlog je da svi učesnici tokom snimanja budu obučeni u iste majice sa logoom projekta u cilju stvaranja ujedinjenja zarad istih interesa- razvijanje svesti o kulturi govora, razvijanje interkulturalnosti i poštovanja različitosti.

- Poslednja aktivnost: Upoznavanje dece- učesnika- učenika putem Zum platforme i predstavljanje video-poruka

 

UPUTSTVO ZA NASTAVNIKE

Nastavnici učesnici nakon svakog realizovanog zadatka pišu kratak izveštaj sledeće sadržine:

Naziv zadatka:

Ime i prezime nastavnika:

Naziv obrazovne ustanove:

Država:

Kratak sadržaj i ostvareni ishodi:             

Ostvarene međupredmetne kompetencije:

Produkt: (Kratak video koji treba na početku da sadrži državu, školu i ime i prezime nastavnika- ili link do videa)

 

Nedeljni izveštaj nastavnik šalje svom koordinatoru.

 

UPUTSTVO ZA KOORDINATORE

Koordinatori prikupljaju nedeljne izveštaje od nastavnika i na osnovu toga prave izveštaj o realizaciji zadatka sledeće sadržine:

Naziv zadatka:

Broj učesnika nastavnika:

Broj učesnika učenika:

Država:

Ostvarene međupredmetne kompetencije:

Svi linkovi do videa:

Nakon svih realizovanih zadataka koordinatori evidentiraju imena nastavnika koji su realizovali sve zadatke i sve ostvarene međupredmetne kompetencije.

Projekat realizuje Centar za razvoj obrazovanja i kulture, a finansira Ministarstvo kulture i informisanja

Spisak koordinatora i svih prijavljenih učesnika

 



Коментари