Naziv projekta:
Kulturno-obrazovni međunarodni projekat- Balkan Kids Tube Fest
Autor projekta: Tijana Milisavljević
Uzrast dece učesnika:
predškolski uzrast, osnovna i srednja škola
Vreme početka projekta sa učenicima:
13. septembar 2021.
Prijave
vaspitača, učitelja, nastavnika iz regiona do 10. septemba 2021.
Prijave
za nacionalne koordinatore (vaspitače, učitelje, nastavnike) do 1. septembra
2021.
Trajanje projekta sa
učenicima: 6 sedmica
Cilj projekta: Cilj projekta je razvijanje
svesti o kulturi govora na društvenim mrežama, prepoznavanje i reagovanje na
neprihvatljivo ponašanje na društvenim mrežama i jutjub kanalu.
Specifični ciljevi: Razvijanje međupredmenih
kompetencija i interkulturalnosti kroz zajedničke produkte i aktivnosti
Nastavnici će organizovati i realizovati
5 radionica sa decom- svaku radionicu na početku nedelje, a tokom nedelje
učenicima biti podrška za realizaciju zadataka.
Teme radionica i zadaci za učenike:
- Kultura na društvenim mrežama
- Pravilno hešteguj- Slengovi i kultura
govora
- Asertivna komunikacija na društvenim
mrežama- Kulturno je reći NE
- Informiši se potpuno o onome o čemu
želiš da pričaš
- Prevazilaženje treme i straha od
javnog nastupa
Naziv zadataka mora biti originalan, a
nastavnik ima autonomiju da realizuje zadatak u skladu sa mogućnostima, ali
tako da je u skladu sa ciljem zadatka. Svaki nastavnik ima autonomiju da izvodi
radionice sa učenicima u skladu sa sposobnostima, mogućnostima i učenika i
kreativnim potencijalima i učenika i nastavnika.
1. zadatak: Kultura na društvenim
mrežama- Tokom ovog zadatka učenici će istraživati koji se kulturni sadržaji
nude na društvenim mrežama. Nastavnik ih usmerava, ukazuje na njima potrebne
obrazovne i kulturne sadržaje, koji su zanimljivi i korisni. Uočavanje razlike
između kiča, šunda, popularnih članaka i
obrazovno- vaspitno-kulturnih.
Vreme realizacije: 7 dana
2. zadatak: Pravilno hešteguj- Slengovi
i kultura govora- Mladi imaju svoju gramatiku, jezička pravila po kojima se
njihov jezik razlikuje od jezika odraslih. Stoga, nije moguće meriti
"pravilnost" ili "kvalitet" tog jezika van komunikacijskog
čina u kome ne učestvuju oni sami. Jedna od osnovnih osobina jezika jeste to da
se on menja i razvija - žargon mladih i brže od ostalih slojeva jezika. Promene
koje beležimo sada uopšte se ne moraju zadržati niti imati uticaja na dalji
razvoj našeg jezika. To treba razumeti kao variranje jezika na generacijskoj
skali, jedan varijetet srpskog koji pripada mladima, a ne kao
"kvarenje" nečeg "našeg". To su uobičajeni jezički procesi
- kaže Nenad Krcić. Radionica treba da bude osmišljena osmišljena tako da učenici po završetku umeju
da prepoznaju i razlikuju dozvoljeni društveni tip humora na društvenim mrežama
od nedopustive nepismenosti i vulgarnosti.
Vreme realizacije: 7 dana
3. zadatak: Asertivna komunikacija na
društvenim mrežama- Kulturno je reći NE
Moguće teme:1)Koje vrste komunikacija
postoje; 2) Koja su moja asertivna prava; 3) Kako rešiti konflikte- kulturno
i 4) Kako uputiti i primiti kritiku-
kulturno. Kroz prezentaciju, diskutovanje i interaktivni radioničarski rad,
deca usvajaju pravilne obrasce ponašanja i uočavaju jasnu razliku između
kulturnog i nekulturnog ponašanja na društvenim mrežama, važnosti jasnog
isticanja svog stava, na kulturan, asertivan način .
Vreme realizacije: 7 dana
4. zadatak: Opšta kultura- Informiši se
potpuno o onome o čemu želiš da pričaš na društvenim mrežama
Izvori informacija mogu biti različiti.
Na radionici će učesnici diskutovati o tome na koji način dolaze do
informacija. Voditelj radionice ih usmerava, daje jasna uputstva o bezbednosti
dece na internetu i proveravanju tačnosti informacija koje pronalaze.
Biblioteka kao najpouzdaniji izvor informacija.
5.
zadatak: Prevazilaženje treme i straha od javnog nastupa- Moguće teme: Šta me
blokira? U kroz prezentaciju predstavlja najčešće uzroke treme i blokade. Navođenje primera poznatih u ulozi
velikih tremaroša. Prevazilaženje treme kroz 5 ključnih koraka. Kako se samopouzdano
i kulturno izražavati?
- Video- poruka kao sredstvo
komunikacije
Nakon svake radionice učenici zajedno sa
nastavnikom imaju 7 dana rok da završe istoimeni zadatak- da predstave
najvažnije sa radionice videom koji traje od 3-5 minuta.
- Saglasnost roditelja- Svi
nastavnici moraju pribaviti saglasnost
roditelja dece koja će učestvovati u realizaciji video-poruka.
-
Stvaralački rad učenika- Video poruke
Tokom
svakog zadatka učenici individualno ili u grupama pripremaju izvođenje kratkog
videa kojim će prezentovati temu
određenog zadatka. Za svaki zadatak
imaju 7 dana rok da postave video- poruku u skladu sa tim zadatkom.
Snimaju video- poruke pod nazvima zadataka. Nastavnik ih usmerava, predlaže,
pruža podršku, montira video, šalje videe nacionalnom koordinatoru i postavlja
na zvaničnu stranicu projekta. Predviđeno je da svaki zadatak počne sa
radionicom sa učenicima u ponedeljak, a da video-poruke budu poslat
koordinatorima do sledećeg ponedeljka, kada za njih počinje izrada novog
zadatka.
Ukoliko
postoji mogućnost donacije iz opštine/sponzora I sl., predlog je da svi
učesnici tokom snimanja budu obučeni u iste majice sa logoom projekta u cilju
stvaranja ujedinjenja zarad istih interesa- razvijanje svesti o kulturi govora,
razvijanje interkulturalnosti i poštovanja različitosti.
-
Poslednja aktivnost: Upoznavanje dece- učesnika- učenika putem Zum platforme i
predstavljanje video-poruka
UPUTSTVO
ZA NASTAVNIKE
Nastavnici
učesnici nakon svakog realizovanog zadatka pišu kratak izveštaj sledeće
sadržine:
Naziv
zadatka:
Ime
i prezime nastavnika:
Naziv
obrazovne ustanove:
Država:
Kratak
sadržaj i ostvareni ishodi:
Ostvarene
međupredmetne kompetencije:
Produkt: (Kratak
video koji treba na početku da sadrži državu, školu i ime i prezime nastavnika-
ili link do videa)
Nedeljni izveštaj
nastavnik šalje svom koordinatoru.
UPUTSTVO
ZA KOORDINATORE
Koordinatori
prikupljaju nedeljne izveštaje od nastavnika i na osnovu toga prave izveštaj o
realizaciji zadatka sledeće sadržine:
Naziv zadatka:
Broj učesnika
nastavnika:
Broj učesnika
učenika:
Država:
Ostvarene
međupredmetne kompetencije:
Svi
linkovi do videa:
Nakon svih realizovanih zadataka koordinatori evidentiraju imena nastavnika koji su realizovali sve zadatke i sve ostvarene međupredmetne kompetencije.
Projekat realizuje Centar za razvoj obrazovanja i kulture, a finansira Ministarstvo kulture i informisanja
Коментари
Постави коментар