24. час- Грађанско васпитање - Наређивање или договарање, Настава на даљину


Наређивање или договарање- није свеједно


Као и обично, на почетку часа прочитаћемо једну причу. Ви можете да је читате и док слушате аудио снимак.
РЕДАР
Учитељица је рекла да разред изађе у двориште и очисти и уреди свој део дворишта. Сви су изашли и почели да раде. Учитељица је отишла да попије кафу, а Ани која је била редар оставила задужење да поведе рачуна о реду и дисциплини. Ана је озбиљно схватила задатак и почела да издаје наређења.Милан и Јован су се побунили. Ниси нам ти учитељица да наређујеш. Мени је рекла, бранила се Ана. Јесте, ти си јој мезимица, рекоше Софија и Даница. Јесте, јесте ти си улизица повикаше сви и почеше намерно да газе траву и растурају папириће које су скупили. Ради сама па ће те учитељица похвалити, рекоше и одоше да се играју. Ана је била на ивици суза. Није знала шта да ради.
Ко је одговоран за оно што се догодило? Зашто тако мислите? Пишите одговоре испод лекције у Гугл учионици, тако да можемо сви да учествујемо у виртуелном разговору.
Како је требало да се понаша Ана? Да ли је погрешно поступила? Шта мислите о њеним другарима? Како је требало да они поступе?
Да ли волите када вам неко наређује? Шта бисте ви урадили да сте на Анином месту?
Нико не воли наређивања. Важно је да поштујемо правила, али се договором све може постићи.
Да је Ана рекла овако: Милане, учитељица и ја од тебе очекујемо да помогнеш у овоме, јер си заиста вредан и одговоран, да ли би се другари наљутили? Овакве реченице се зову асертивне.
Наређења:
1. Одмах да си ми донео лопту!
2. Ако тако наставиш, излазиш из игре!
3. Јоване, брзо да покупиш папириће!
Ова наређења претворите у асертивне реченице и запишите у свеску.





Коментари