120. час- Српски језик, На позорници - Избор драмских текстова

Драги ђаци,
Ово је наш први виртуелни час. Сигурна сам да сте узбуђени. :)
Пажљиво читајте текст, а на крају ћете урадити упитник. На основу њега, проценићу у којој мери сте запамтили прочитано.

Глумили смо на школски приредбама, драматизовали смо басне, читали и зводили драмске текстове.
Како сте се осећали док сте глумили?
Које драмске текстове смо до сада радили?
Данас ћемо се дописивати (:)) о драмским текстовима које сте ви прочитали.
Уколико не знате одговор на неко питање, додајте у коментар предмета.

Запишите наслов у свескама: На позорници - Избор драмских текстова

– Какви су текстови које сте прочитали? (А зашто он вежба, Читанка, стр. 130.)
– Где се изводе?
Присетићемо се шта је драмски текст;
Записујете у свескама: Драмски текст је текст писан по улогама, у дијалозима.
Дијалог је разговор између два лица. Драмски текстови се изводе на позорници пред публиком. Публика седи у гледалишту. Позорница је место где глумци разговарају.
– Ко све учествује у настанку једне позоришне представе?
– По чему се позоришни комад разликује од текста неке приче или бајке?
– Шта треба знати да бисте по тексту неког позоришног комада могли одиграти позоришну представу?
1. Треба научити како се чита текст позоришног комада.
2. Како га припремити за извођење.
– Шта нам објашњава текст у загради? (како глумац треба да се
понаша и како треба да изговара текст)
– Да ли се чита текст у загради и имена штампана на почетку реда великим словима? ( Не чита се, већ нам даје упутства како треба да се понашамо на сцени)
За домаћи задатак прочитаћете драмски текст "Зна он унапред" Гвидо Тартаља и послушајте на линку:
https://youtu.be/lMZI3cJTmnk
Да бисмо проверили степен усвојеног знања морамо одрадити упитник. Тек када одрадите упитник сматраћу да сте прочитали лекцију.
Љуби вас и воли учитељица! Будите ми здрави!
Ево упитника:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScJjH7Wu0DGXolDhs-EiavL89ogZb0nL0jpT7-phtXrsbPYSQ/viewform?usp=sf_link


Коментари