Тематски дан у комбинованом одељењу - Лик и дело Светог Саве

Лик и дело Светог Саве је непревазиђена и неисцрпна  прича малих школараца и њихових учитеља. Моја жеља била је да лик и дело нашег просветитеља ученици упознају са различитих аспеката, коришћењем интердисциплинарног приступа настави, савремених метода и облика рада. Да кроз активно учење прошире знања о личности и животу Светог Саве. 
Ученици су кроз занимљиве активности  које прожимају српски језик, математику, музичку културу, физичко васпитање и слободне активности,  проширили своја сазнања о лику и делу Светог Саве.

Тематски дан у комбинованом одељењу другог и четвртог разреда започели смо  часом српског језика и откривалицом са четири питања о Светом Сави, испод којих се налазила слика Светог Саве. Затим смо кроз асоцијацију која је садржала речи: светац, учитељ, заштитник, принц, градитељ, обнављали знања о животу Светог Саве. 
За овај час, ученици су претходног дана добили истраживачки задатак да пронађу најзанимљивију причу о Светом Сави, док је један ученик је добио задатак да пронађе занимљивости из биографије  Светог Саве. Након истицања циља часа, уследило је читање прича које су ученици издвојили као најзанимљивије. Разговарали смо о свакој причи, анализирали тему и поруку, а кроз мапу ума издвајали смо поруке.


Чули смо и причу Свети Сава и сељак без среће. Сваки ученик је на папиру у боји залепио свој рад Светог Саве који је нацртао на претходном часу ликовне културе. Испод илустрације исписивали су где је за њих срећа. Сваки рад лепили су на пано Где је срећа?






У завршном делу часа извели смо закључак шта је анализираним текстовима заједничко.
Како бисмо мало предахнули од умних активности, уследиле су вежбе загревања кроз нама омиљену, већ познату  Зумбу и уз песме о Светом Сави.


Када су се одморили од умног, а уморили од физичког рада, ученици су се кроз вежбе дисања припремали за математичке загонетне приче. Испред себе су имали наставни лист са математичким причама и питањима о Светом Сави и коверте у којима се налазио тачан одговор на задатак и одговор на загонетну причу. Уследило је објашњењe поступка рада да сваки ученик индивидуално решава задатке, а када реши први задатак, отвара коверту у којој се налази тачно решење. Ако је тачно решио задатак, штиклирао би  црвеном дрвеном и јављао се да прочита математичку причу и одговор на загонетну причу из коверте. Сви ученици прочитали су по једну загонетну причу коју су тачно решили. Процењивали су свој рад и на основу штиклираних задатака и грешака, давали су себи оцене. Сви су добили одличне оцене, заслужено! :-) У завршном делу часа, разговарали смо  о томе шта су запамтили о Светом Сави из загонетних прича и шта смо утврђивали кроз загонетне приче.

На часу музичке културе кроз фронтални облик рада, обнављали смо научене песме о Светом Сави. У међупредметној корелацији са предметом Природа и друштво, ученици четвртог разреда присетили су се обележја државе и дефиниције химне. Ученици другог разреда су записали и поновили дефиницију. Певали смо химну Светом Сави по слуху, анализирали смо гласно и тихо у музици. Певали смо и песму Ко удара тако позно.

Када су отпевали песму, ученици су драматизовали народну причу Свети Сава и нерадна жена, коју су припремали по улогама на претходним часовима српског језика.




Уследило је опет физичко васпитање, али не ако одмор од умног рада, јер је за ову игру била неопходна концентрација, брзина размишљања и репродукција наученог. Наредна активност је била Колут напред- игра знања. Сви су били су у колони, а пре него што уради колут напред, ученик је требало  да каже један податак о Светом Сави који је запамтио током дана. Уколико није знао ниједан податак, испао би из игре, а ученик који је последњи остао у игри је победник. Дуго су радили колут напред, трудили су се да раде правилно, мислили и поновили све што су током дана научили. Сви су били су фантастични!





Последња активност реализована је са ученицима првог и трећег разреда. У оквиру драмско рецитаторске секције и музичко интересне групе, заједно смо увежбавали драмски текст о Светом Сави за приредбу.



На крају дана, анализирали смо и сређивали утиске. Ученици су добили папирић на коме су заокруживали  да ли им је и у којој мери било занимљиво, уносили запажања и поруку за учитељицу.

Сви ученици били су одушевљени активностима, а порука учитељици је углавном била да буде што више оваквих часова и дана. :-) Мој одговор је гласио да ћу се увек трудити да њихов сваки дан у школи учиним вредним памћења. Заслужили су својом добротом, поштовањем и знањем.  Заслужили су све похвале. Поносна сам на њих!
Припрему за тематски дан можете погледати овде: Припрема за Тематски дан- Лик и дело Светог Саве, II и IV разред

                                                       Тијана Милисављевић, проф.разредне наставе, мастер логопед


Коментари