Међуразредна корелација- Именице и Променљиве врсте речи

У неподељеним одељењима често можемо да направимо простора за међуразредну корелацију и групни рад, уколико прилагодимо наставни план тако да се наставне јединице сложе. У подручном одељењу у Грашевцима, групни рад ученика другог и четвртог разреда је свакодневан. Протекле недеље из српског језика ученици другог разреда учили су Именице,  док су се ученици четвртог разреда бавили Променљивим врстама речи
У уводном делу часа ученици су имали задатак да напишу имена неких бића, предмета или ствари из околине. За ученике четврог разреда постојао је додатни задатак да на основу написаних имена саставе реченице. Након ишчитавања задатака, анализе врста речи код ученика четвртог рареда, уследила је најава наставних једиица. 
Ученици другог разреда су дефинисали шта су именице, а ученици четвртог набројали врсте речи и уочили пет променљивих. Сви ученици међусобно су анализирали радове и ученици другог разреда су закључили да се нека имена пишу великим, а нека малим словом. Научили су разлику између властитих и заједничких именица. Ученици четвртог разреда су илустративном методом, цртајући своје шаке у свесци, јасно издвојили променљиве врсте речи, са задатком да на сваком прсту напишу по једну врсту речи. Уследио је индивидуални рад ученика ради провере усвојености знања. Сви су добили текст. задатак за једне је био да подвуку све именице и да издвоје властите и заједничке, док је за друге био да издвоје све променљиве врсте речи и разврстају у табелу (именице, заменице, глаголе, придеве и бројеве). 
У завршном делу часа, опет је уследио групни рад ученика са задатком да направе заједнички пано са променљивим врстама речи. Ученици другог разреда преузели су рад на именицама. Када су успешно завршили пано, ученици су имали неколико минута да се забаве и опусте мишиће уз песму и Зумбу.
                                                Тијана Милисављевић, професор разредне наставе, мастер логопед



                                      






Коментари

Постави коментар