Извештај за пројекат „Чаробна
Интеркултурална мрежа пријатељства“
У основној школи Први мај Грашевци, одељење другог и четвртог
разреда у Грашевцима учествовало је у међународном пројекту „Чаробна
Интеркултурална Мрежа Пријатељства“. Пројекат је почео 24. октобра, на
дан Уједињених нација. У овом пројекту учешће ће узети више од 10 000 учесника
из 30 земаља, односно из више од 400 школа. У пројекту учествује директно нешто
више од 400 наставника, а индиректно око 1200 наставника и чак 20 000
родитеља. Пројекат Чаробна Интеркултурална
Мрежа Пријатељства трајао је 9 седмица. Сваког понедељка, од 22.10.2018. до
17.12.2018., добијали смо седмичне задатке.
Током прве недеље пројекта упознали смо
се са свим земљама које учествују у овом пројекту. Одабрали смо једну земљу
која нас посебно инспирише, Немачку. Истраживали смо о Немачкој и у школи и код
куће. Научили смо о њеном положају, рељефу, рекама, градовима, култури,
уметности...У томе нам је много помогла наставница географије Ивана Јанковић,
која је деци приближила свој предмет и на занимљив начин представила изабрану
државу. Сазнали смо доста занимљивости, а путем заједничког паноа смо покушали
све да представимо. https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/10/blog-post_33.html
Тема друге недеље пројекта је Комадићи
света у нашој учионици. Ученици су у паровима извлачили државе и бавили се
карактеристикама држава које су извукли.
Сада смо обишли Мексико, Турску и Египат. Ученици су истраживали и о
националној кухињи одабране државе. https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/11/blog-post_15.html
Током треће недеље пројекта Чаробна
Интеркултурална Мрежа Пријатељства имали смо задатак да направимо Књигу
чаробних речи на језицима народа које смо до сада учили током претходних недеља
пројекта. Нашу књигу чаробних речи чине 7 чаробних речи- молим, хвала, извини,
изволи, здраво и довиђења на четири језика- немачком, турском, арапском и
шпанском језику. https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/11/blog-post.html
У четвртој и петој недеље направили смо
нашу Чаробну мапу света, на којој смо обележили земље које смо обрађивали и
написали о свакој неколико занимљивости. https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/11/4.html
Исплетимо мрежу пријатељства је слоган
шесте и седме недеље пројекта у којој је задатак био да напишемо писма својим
вршњацима са другог говорног подручја. Како смо се још у првој недељи пројекта
одлучили да истражујемо Немачку, писма
су посвећена другарима из ове државе. Ученици су дали све од себе да представе
своју државу и своје место тако да пренесу другариме из Немачке бар делић
лепоте и љубави. Ученици су своја писма писали на српском језику, а онда смо
направили заједничко писмо које смо превели на енглески језик.
У оквиру ове недеље организовали смо
радионицу: Твоје мало некоме значи живот, на којој смо правили јастучиће и
разговарали о томе шта значи наслов ове радионице, како ми можемо помоћи
некоме, о срећи, о деци која су болесна и којима треба помоћ и још много чему.
Задатак је био усмерен на освешћивању деце да у свом бебрижном одрастању увек
буду свесни постојања деце који се боре са великим животним недаћама и да се
само кроз колективну и појединачну емпатију може допринети свеопштој хуманости
у свету. https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/12/blog-post_16.html
На крају пројектног циклуса направили смо
одељењску изложбу звих продуката у заједничком простору школе, поставили смо
колаж од седам одабраних фотографија и
направили смо видео и поставили
на јутјуб. https://youtu.be/qfycuPq34gc
Тијана Милисављевић, професор разредне наставе, мастер логопед
Report for the project "Magic Intercultural Friendship Network"
In the elementary
school "Prvi maj Grasevci", the second and fourth grade classes in
Graševci participated in the international project "The Magic
Intercultural Network of Friendship". The project started on October 24th,
on the day of the United Nations. More than 10 000 participants from 30
countries, or more than 400 schools, will take part in this project. The
project involves directly more than 400 teachers, and indirectly around 1200
teachers and even 20,000 parents. The Magical Intercultural Friendship Network
project lasted for 9 weeks. Every Monday, October 22, 2018 until December 17,
2018, we got weekly tasks.
During the first week of the project
we got acquainted with all the countries that participate in this project. We
chose a country that particularly inspired us, Germany. We've been researching
Germany and at school and at home. We learned about her position, relief,
rivers, cities, culture, art ... In that, we helped the teacher of geography
Ivana Jankovic, who brought her children closer to her subject and presented
the chosen country in an interesting way. We learned a lot of interesting
things, and through the common panel we tried to present everything.
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/10/blog-post_33.html
The
theme of the second week of the project is the Shadows of the World in our
classroom. The pupils draw the states in pairs and dealt with the
characteristics of the states they pulled out. Now we went to Mexico, Turkey
and Egypt. Students also explored the national cuisine of the selected country.
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/11/blog-post_15.html
During
the third week of the project, the Magic Intercultural Network of Friendship,
we had the task of creating the Book of Magical Words in the languages of the
people we have learned so far during the previous weeks of the project. Our
magic words book consists of 7 magical words, thanks, sorry, exclaim, hello and
goodbye in four languages - German, Turkish, Arabic and Spanish.
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/11/blog-post.html
In
the fourth and fifth week we created our Magic Map of the World, where we
marked the countries we worked on and wrote about every few interesting things.
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/11/4.html
We
untangle the network of friendships is the slogan of the sixth and seventh week
of the project in which the task was to write letters to their peers from
another speaking area. Since we decided to explore Germany in the first week of
the project, the letters were dedicated to friends from this country. Students
have done their best to present their country and their place by conferring a
friend from Germany at least a fraction of the beauty and love. The students
wrote their letters in Serbian, and then we made a joint letter that we
translated into English.
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/12/blog-post.html
Within
this week we organized a workshop: Your little life means someone, on which we
made pads and talked about what the title of this workshop means, how can we
help someone, about happiness, about children who are sick and need help and
much more why. The task was aimed at raising children to be aware of the
existence of children who are struggling with great living in their carefree
growing up and that only through collective and individual empathy can they
contribute to the overall humanity in the world.
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/12/blog-post_16.html
At
the end of the project cycle, we made a class exhibition of sound products in
the common area of the school, we set up a collage of seven selected photos
and
We made a video and
set it up for the morning. https://youtu.be/qfycuPq34gc
https://razvojdecjihpotencijala.blogspot.com/2018/12/9.html
Коментари
Постави коментар