Међународни културно-образовни пројекат "Balkan Kids Tube Fest "

 У периоду од 13. септембра до 15. октобра 2021. године у подручом одељењу ОШ "Први мај" у Брзећу организовано је више радионица културно-образовног међународног пројеката - Balkan Kids Tube Fest у оквиру којих је рализовано пет задатака.

Први задатак: Култура на друштвеним мрежама
Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са првим задатком, објаснили појмове кич и шунд, сачинили план реализације и поделили задуужења. Ученици млађих разреда (њих 15), уз нашу помоћ у школи и помоћ родитеља кући, истраживали су културне садржаје на интернету. Разговарали смо о друштвеним мрежама и да ли смемо да их користимо. Кроз српски језик и музичку културу учили су о Душану Радовићу, у томе нам је помогао сајт Дигитална библиотека Србије. Упознали смо се са садржајима блогова Развој дечијих потенцијала и Магични круг. Ученицима смо приказали и низ других сајтова који имају корисне и поучне садржаје.
Остварени исходи: Ученици су оспособљени да истражују безбедно и сигурно на интернету; знају да препознају културне садржаје; користе информационе технологије за чување и обраду података.
Остварене међупредметне компетенције: Компетенција за целоживотно учење; комуникација; рад с подацима и информацијама; дигитална компетенција; сарадња; одговорно учешће у демократском друштву.

Други задатак: Правилно хештегуј-сленгови и култура говора
Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са другим задатком, који је рађен у корелацији са предметима: српски језик, ликовна култура, пројектна настава и дигитални свет. Ученици првог разреда кроз песму Чаробне речи и ученици другог разреда кроз драмски текст Оцене, разговарали су о култури говора. Кроз драматизацију басне Цврчак и мрав, ученици трећег разреда су употребљавали сленг кроз луткарски скеч, док су они најстарији истраживали о сленговима, жаргону уочавајући сличности и разлике. Кроз мишљења коју су износили дошли смо до закључка да је савремен начин живота допринео стварању скраћеница које се користе како у говору тако и у интернет комуникацији.
Остварени исходи: ученик користи интернет; зна да пронађе неопходне информације из разноврсних дигиталних садржаја; препознаје и разликује друштвени тип хумора на друштвеним мрежама од неписмености, сарказма, подсмеха.
Остварене међупредметне конпетенције: Компетенција за целоживотно учење; комуникација; рад с подацима и информацијама; дигитална компетенција; сарадња; одговорно учешће у демократском друштву.

Трећи задатак: Асертивна комуникација на друштвеним мрежама - Културно је рећи НЕ
Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са трећим задатком, који је реализован у оквиру предмета: српски језик, ликовна култура, пројектна настава, свет око нас, дигитални свет и пројектна настава. Ученици првог разреда су из предмета Дигитални свет учили о комуникацији путем дигиталних уређаја. Упознали се са појмом комуникација, научили неке врсте комуникације. Уочили су сличности и разлике између комуникације уживо и комуникације помоћу дигиталних уређаја. Разговарали су о дигиталним уређајима које најчешће користе за комуникацију. Ученици другог разреда кроз изражавање властитих мисли и осећања показали су поштовање према другој особи. Ученици трећег разреда износили су своја мишљења, водили дискусију да ли је у реду рећи неком не и проналазили начине да на културан начин одговоре негативно. Смишљали су дијалог на тему: Како одговорити негативно, а не увредити саговорника. Закључили да јесте културно одговорити некоме да нешто нећемо или не можемо и да је сасвим у реду и пожељно да имамо свој став и мишљење, али да треба и да поштујемо туђе. Кроз сва три модела управног говора ученици четвртог разреда представили су се пожељном комуникацијом с јасним изражавањем својих жеља, мисли, ставова и потреба. Научили су да примењују асертивну комуникацију, правилно пишу реченице у управном говору и употребљавају знаке навода.
Остварени исходи: ученик остварује своје циљеве не кршећи права других; зна да уважава саговорника; уме да наведе које врсте комуникације постоје; примењује асертивне реченице; уочава разлику између асертивног и агресивног говора; прави разлику између традиционалних видова комуникације и комуникације посредством дигиталних уређаја; зна који диитални уређаји могу да се користе за комуникацију; разликује управни од неуправног говора и служи се управним говором у писању и говору; изражава своје ставове, мисли и осећања везане за садржаје на интернету.
Остварене међупредметне конпетенције: Компетенција за целоживотно учење; комуникација; дигитална компетенција; сарадња; одговорно учешће у демократском друштву.

Четврти задатак: Информиши се потпуно о ономе о чему желиш да причаш на друштвеним мрежама
Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са четвртим задатком, који је рађен у оквиру обележавања Дечије недеље. Учећи и истражујући информације за реализацију предвиђених активности ученици су открили разноврсне изворе знања (материјални, писани, усмени, сликовни, аудио-визуелни) који садрже податке од значаја за проучавање. Овога пута родитељи, баке и деке били су поуздан извор информација.
Ученици су заједно са својим укућанима цртали породично стабло, које су презентовали. Једни су кроз игру и забаву утврђивали знања о обавештајним, упитним, узвичним и заповедним реченицама, одгонетали загонетке, казивали бројалице, питали питалице и рецитовали шаљиве народне песме.
Разне друштвене, едукативне игре омогућиле су нам да кроз интегративну наставу обележимо Дан интелигенције.
Остварени исходи: уочавају разлику између поузданих и непоузданих извора информација; користе интернет за проналажење информација; безбедно употребљавају различите изворе информација; разликују усмене и писане изворе; сарађују са другима у групи и учествују у заједничким активностима; јасно истичу своје ставове; уважавају различитости других.
Остварене међупредметне конпетенције: Комуникација; дигитална компетенција; сарадња; одговорно учешће у демократском друштву; естетичка.

Пети задатак: Превазилажење треме и страха од јавног наступа
Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са петим задатком. Том приликом разговарали смо о треми и страху (када, зашто и како се јављају; како их превазићи и победити) и о истом истраживали на интернету. Дошли смо до закључка да је умерена трема током јавног наступа добра, јер чини да будемо концентрисанији. Таква трема назива се позитивна трема. Уколико имамо велику трему, можемо је умањити вежбањем испред огледала. Вежбање је кључ успеха, јер тако постајемо сигурнији у себе, а самим тим и трема је мања. Главни продукт рада јесу видео записи. Кроз корелацију садржаја наставних предмета: Српски језик, Ликовна култура, Музичка култура, Свет око нас, Пројектна настава, Дигитални свет, ЧОС, реализована је радионица Превазилажење треме и страха од јавног наступа.
Остварени исходи: користи интернет за учење и проналажење информација уз помоћ наставника; наведи кораке превазилажења треме; зна да постоји позитивна трема; процењује своје знање и у складу са тим вежба изражавање; разликује добар од мање доброг наступа; прави разлику изјмеђу страха и треме; зна да је богат фонд речи услов за доброг говорника; зна да музика опушта.
Остварене међупредметне конпетенције: Комуникација; дигитална компетенција; сарадња; одговорно учешће у демократском друштву; сарадња; естетичка.






Коментари