Асертивна комуникација на друштеним мрежама - Културно је рећи НЕ (трећи задатак пројекта „Balkan Kids Tube Fest” )

 Пројекат: Balkan Kids Tube Fest”

Назив задатка: Асертивна комуникација на друштеним мрежама - Културно је рећи НЕ (трећи задатак)

Име и презиме наставника: Тијана Милисављевић и Сенка Вукајловић

Назив и место образовне установе: ОШ „Први мај“ Влајковци, Брзеће

Број учесника/узраст: Ученици млађих разреда  (15)

Држава: Република Србија

Кратак садржај: Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са трећим задатком, који је реализован у оквиру предмета: српски језик, ликовна култура, пројектна настава, свет око нас, дигитални свет и пројектна настава. Ученици првог разреда су из предмета Дигитални свет учили о комуникацији путем дигиталних уређаја. Упознали се са појмом комуникација, научили неке врсте комуникације. Уочили су сличности и разлике између комуникације „уживо" и комуникације помоћу дигиталних уређаја.  Разговарали су о дигиталним уређајима које најчешће користе за комуникацију. Ученици другог разреда кроз изражавање властитих мисли и осећања показали су поштовање према другој особи. Ученици трећег разреда износили су своја мишљења, водили дискусију да ли је у реду рећи неком не и проналазили начине да на културан начин одговоре негативно. Смишљали су дијалог на тему: Како одговорити негативно, а не увредити саговорника. Закључили да јесте културно одговорити некоме да нешто нећемо или не можемо и да је сасвим у реду и пожељно да имамо свој став и мишљење, али да треба и да поштујемо туђе. Кроз сва три модела управног говора ученици четвртог разреда  представили су се пожељном комуникацијом с јасним изражавањем својих жеља, мисли, ставова и потреба. Научили су да примењују асертивну комуникацију, правилно пишу реченице у управном говору и употребљавају знаке навода.

Остварени исходи: ученик остварује своје циљеве не кршећи права других; зна да уважава саговорника; уме да наведе које врсте комуникације постоје; примењује асертивне реченице; уочава разлику између асертивног и агресивног говора; прави разлику између традиционалних видова комуникације и комуникације посредством дигиталних уређаја; зна који диитални уређаји могу да се користе за комуникацију; разликује управни од неуправног говора и служи се управним говором у писању и говору; изражава своје ставове, мисли и осећања везане за садржаје на интернету

Остварене међупредметне компетенције: 

K1  Компетенција за целоживотно учење

K2 - Комуникација

K4 – Дигитална компетенција

K6 - Сарадња

K7 – Одговорно учешће у демократском друштву

К10 - Естетичка

Продукт: Видео




Коментари