Асертивна комуникација на друштеним мрежама - Културно је рећи НЕ (трећи задатак пројекта „Balkan Kids Tube Fest” )
Пројекат: „Balkan Kids Tube Fest”
Назив задатка: Асертивна комуникација на друштеним мрежама - Културно је рећи НЕ (трећи задатак)
Име и презиме наставника: Тијана Милисављевић и Сенка Вукајловић
Назив и место образовне установе: ОШ „Први мај“ Влајковци, Брзеће
Број учесника/узраст: Ученици млађих разреда (15)
Држава: Република Србија
Кратак садржај: Пре него што смо приступили раду ученике смо упознали са трећим задатком, који је реализован у оквиру предмета: српски језик, ликовна култура, пројектна настава, свет око нас, дигитални свет и пројектна настава. Ученици првог разреда су из предмета Дигитални свет учили о комуникацији путем дигиталних уређаја. Упознали се са појмом комуникација, научили неке врсте комуникације. Уочили су сличности и разлике између комуникације „уживо" и комуникације помоћу дигиталних уређаја. Разговарали су о дигиталним уређајима које најчешће користе за комуникацију. Ученици другог разреда кроз изражавање властитих мисли и осећања показали су поштовање према другој особи. Ученици трећег разреда износили су своја мишљења, водили дискусију да ли је у реду рећи неком не и проналазили начине да на културан начин одговоре негативно. Смишљали су дијалог на тему: Како одговорити негативно, а не увредити саговорника. Закључили да јесте културно одговорити некоме да нешто нећемо или не можемо и да је сасвим у реду и пожељно да имамо свој став и мишљење, али да треба и да поштујемо туђе. Кроз сва три модела управног говора ученици четвртог разреда представили су се пожељном комуникацијом с јасним изражавањем својих жеља, мисли, ставова и потреба. Научили су да примењују асертивну комуникацију, правилно пишу реченице у управном говору и употребљавају знаке навода.
Остварени исходи: ученик остварује своје циљеве не кршећи права других; зна да уважава саговорника; уме да наведе које врсте комуникације постоје; примењује асертивне реченице; уочава разлику између асертивног и агресивног говора; прави разлику између традиционалних видова комуникације и комуникације посредством дигиталних уређаја; зна који диитални уређаји могу да се користе за комуникацију; разликује управни од неуправног говора и служи се управним говором у писању и говору; изражава своје ставове, мисли и осећања везане за садржаје на интернету
Остварене међупредметне компетенције:
K1 – Компетенција за целоживотно учење
K2 - Комуникација
K4 – Дигитална компетенција
K6 - Сарадња
K7 – Одговорно учешће у демократском друштву
К10 - Естетичка
Продукт: Видео
Коментари
Постави коментар