На
прошлом часу српског језика слушали смо, читали и анализирали Бајку о белом коњу, Стевана Раичковића.
Издвојили смо тему, ликове и поруку.
Сада
изражајно прочитајте бајку. Док читате, размислите о насловима за целине, као и
о особинама ликова из бајке.
ü
Запишите у свескама наслов и одредите особине
ликова.
Какав је
циганин? Које су његове особине? Које особине коња можемо издвојити? Какав је
коњ на почетку, а какав на крају бајке?
Циганин:похлепан,себичан,неосећајан,мрзовољан,халапљив,безобразан,окрутан,
груб,невољан,саможив…
Коњ:
болестан,бангав,слободан,неухрањен,срећан,снажан,упоран,клецав…
ü
Запишите називе целина које сте издвојили приликом
читања. Колико целина има ова бајка?
Предлог
назива за целине:
1.Стари
коњ
2.Месечина
3.Пут ка
слободи
4.Сусрети
5.Пун
месец
6.Трава
код извора
7.Огледало
реке
8.Прича
о белом коњу.
9.Потрага
ü
Сада
имате задатак да упоредите коња код
циганина и коња на слободи, уз помоћ следећих питања:
1.
Како
изгледа коњ код циганина, а како на слободи?
2.
Како
се осећа коњ код циганина, а како на слободи?
3.
Шта
жели?
4.
Шта
се догодило једне ноћи?
5.
Упореди
коња пре и сад?
ü
Напиши
по пет придева за коња у ропству и на слободи
Коњ у ропству:
|
|
Коњ на слободи:
|
Коментари
Постави коментар