131. час „Бајка о белом коњу“, Стеван Раичковић (2. час)



На прошлом часу српског језика слушали смо, читали и анализирали  Бајку о белом коњу, Стевана Раичковића. Издвојили смо тему, ликове и поруку.
Сада изражајно прочитајте бајку. Док читате, размислите о насловима за целине, као и о особинама ликова из бајке.
ü  Запишите у свескама наслов и одредите особине ликова.
Какав је циганин? Које су његове особине? Које особине коња можемо издвојити? Какав је коњ на почетку, а какав на крају бајке?
Циганин:похлепан,себичан,неосећајан,мрзовољан,халапљив,безобразан,окрутан,
груб,невољан,саможив…
Коњ: болестан,бангав,слободан,неухрањен,срећан,снажан,упоран,клецав…
ü  Запишите називе целина које сте издвојили приликом читања. Колико целина има ова бајка?
Предлог назива за целине:
1.Стари коњ
2.Месечина
3.Пут ка слободи
4.Сусрети
5.Пун месец
6.Трава код извора
7.Огледало реке
8.Прича о белом коњу.
9.Потрага
ü  Сада имате задатак да упоредите коња код циганина и коња на слободи, уз помоћ следећих питања:
1.      Како изгледа коњ код циганина, а како на слободи?
2.      Како се осећа коњ код циганина, а како на слободи?
3.      Шта жели?
4.      Шта се догодило једне ноћи?
5.      Упореди коња пре и сад?

ü  Напиши по пет придева за коња у ропству и на слободи
Коњ у ропству:

Коњ на слободи:




Коментари