Оријентација помоћу плана, коришћење дигиталне мапе

У уводном делу часа присетили смо се страна света, како се оријентишемо помоћу Сунца, годова или маховине. Одговарали су на питања шта је компас и како се оријентишемо помоћу знакова у природи. Присетили смо шта је географска карта - то смо научили првог дана школске године, јер нам је нова и  блистава обогатила простор у учионици. Током разговора  и упућивања ученика на истакнути план насеља у уџбенику, њихов задатак био је да наброје сличности и разлике између географске карте у учионици и плана насеља у уџбенику. Када су кроз групни рад и дискусију увидели сличности и разлике, најавих да ћемо наставити да се оријентишемо у простору уз помоћ плана насеља, али да ћемо данас користити дигиталне мапе насеља како бисмо пронашли пут од куће до школе.
Након покретања http://www.planplus.rs/, нашли смо наше насеље, школу и куће ученика. Пажњу су усмерили на основне елементе сајта, као што су размерник, опис локације, тренутно стање времена.
Закључили смо да је план насеља умањени приказ насеља на којем се објекти представљају по унапред договореним знаковима. Такође, закључујемо да предмете и објекте који су велики не можемо нацртати у њиховој стварној величини (нпр. школску клупу, кревет, кућу, улицу, насеље...). Њих цртамо у умањеној величиниТај однос растојања на цртежу и стварне величине у природи назива се размера.
Након тога, покренули смо  сателитску Гугл мапу. Користећи "Пронађи" нашли смо школу, а од ње кренули путем до ученичких кућа.
Радовали су се када би пронашли свој дом и било им је забавно када су на великом екрану успели да препознају објекте.










Ево наше мапе 

Коментари