Чаробна Интеркултурална Мрежа Пријатељства

У основној школи Први мај Грашевци, наше одељење другог и четвртог разреда у Грашевцима учествује у међународном пројекту Чаробна Интеркултурална Мрежа Пријатељства. Пројекат је почео 24. октобра, на дан Уједињених нација. У овом пројекту учешће ће узети више од 10 000 учесника из 30 земаља, односно из више од 400 школа. У пројекту учествује директно нешто више од 400 наставника, а индиректно око 1200 наставника и чак 20 000 родитеља.  Пројекат Чаробна Интеркултурална Мрежа Пријатељства траје 9 седмица. Сваког понедељка, од 22.10.2018. до 17.12.2018., добијаћете седмичне задатке.

О ПРОЈЕКТУ:
Језик пројекта: енглески и српски
Ученички разреди: основна и средња школа
Наставни предмети: Свет око нас, Природа и друштво, Географија, Матерњи језик, Енглески језик,
Ликовна култура, Музичка култура…
Време почетка пројекта: 24.10.2018.
Трајање пројекта: 9 седмица
Оснивач пројекта: Жељана Радојичић Лукић
Сарадници на пројекту: Борко Петровић из Србије, Xуџо Руиз из Шпаније
Национални координатори:
 Србија: координатор Маринко Петковић, наставник физике из Новог Сада;
 Македонија: координатор Стојанка Дудучки, наставница матерњег језика из Куманова;
 Хрватска: координатор Сњежана Дуић, учитељица из Загреба;
 Босна и Херцеговина: координатор Санела Јагањац, директорица школе из Тузле;
 Црна Гора Мирсада Бибић Шоботић, професорица матерњег језика из Рожаја;

Свет је велики. Простире се на 7 континената. Неки од нас никада не отпутују у другу државу, а камолли на други континет. Па ипак, сад постоји Интернет и прилика да научимо више једни о другима и срушимо предрасуде о другим нацијама и народима.
Мултиперспективни карактер интеркултуралног образовања истакнут је у специфичним циљевима кроз „четири стуба образовања“ које је идентификовала Међународна комисија за образовање за 21. век:
1. Учити да знам
2. Учити да радим
3. Учити да живим заједно са другима
4. Учити да будем развијенија личност

У Унесковим Смерницама за интеркултурално образовање истакнута су три основна принципа
интеркултуралног образовања:
1.принцип:
Интеркултурално образовање поштује културни идентитет ученика/ученица кроз пружање културално одговарајућег и респонзивног квалитетног образовања за све.
2.принцип:
Интеркултурално образовањепружа свим ученицима/ученицама културална знања, вештине и ставове који су им неопходни да буду активни и одговорни грађани друштва.
3.принцип:
Интеркултурално образовање пружа свим ученицима/ученицама културална знања вештине и ставове који их оспособљавају да доприносе поштовању, разумевању и солидарности међу појединцима, етничким групама, социјалним и културним групама и нацијама.

Нормално је да пожелимо да имамо пријатеље широм Планете и да се упознамо са њиховим
језиком, културом и традицијом, али се то ретко некоме од нас и оствари. Свако од нас зна како
изгледа застава његове земље, али сигурно бисмо желели да и наши приајтељи на удаљеним тачкама планете нацртају заставу наше земље и да је препознају у мноштву других застава.
Опис пројекта Чаробна инеркултурална мрежа пријатељства
Ученици се оснажују у сфери интеркултуралности. Они добијају прилику да упознају децу широм света. Ученици уз помоћ учитеља и родитеља схватају да смо сви различити, а опет исти. Живимо на 7 различитих континента у мноштву различитих државама. Говоримо различитим језицима. Наше земље имају различита обележја, заставу, грб и химну. Имамо различиту културу, традицију, кухињу, уметност. Дивимо се различитим националним звездама, спортистима, херојима, уметиницима. Живимо у различитим климатским условима. Различито се облачимо.Ипак, имамо много сличности. Сви имамо исте делове тела. Сви се смејемо када смо радосни, а плачемо када смо тужни. Наша осећања изражавамо на сличне начине и можемо да их препознамо без употребе језика.

Пројекат има за циљ да интеркултирално повеже децу, припаднике различитих народа, широм света путем вршњачког учења о другим народима, њиховим земљама и културама.
Циљ пројекта је и остваривање четвртог циља од 17 развојних циљева УН-а: Квалитетно образовање
Оснивач пројекта:
Жељана Радојичић Лукић, учитељица из Србије
Финалиста Global Teacher Prize
Амбасадор Varkey фондације
Амбасадор Foremost фондације
ФБ страница: @ZeljanaSerbia
Твитер: @zeljazelja

Project language: English and Serbian
Student grades: elementary school, junior high school, high school (ages 7-15)
School subjects: Personal, social and health education, Geography, Native Language, English, Art, Music, etc.
Project onset: October 20
Project duration: 9 weeks
Project founder: Željana Radojičić Lukić, teacher from Serbia, Global Teacher Prize finalist
Project Associates:
Xuxo Ruiz, teacher from Spain, Global Teacher Prize finalist
Borko Petrović, English Language Teacher from Serbia
Project coordinators:
Marinko Petković, physics teacher from Serbia
Stojanka Duducki, mother tongue teacher from Macedonia
Snježana Duić, teacher from Croatia
Sanela Jaganjac, school principal from Bosnia and Herzegovina

Mirsada Bibić Šobotić, mother tongue teacher from Montenegro

The world is big. It spans over 7 continents. Some of us never get the chance to travel to another country, let alone another continent. However, now we have the Internet and an opportunity to learn more about each other and knock down prejudice about other nations and peoples.
The multiperspective nature of intercultural education is emphasised through the specific goals of the four pillars of education, defined by the Committee on International Education for the 21st century:
• Learning to know
• Learning to do
• Learning to live together
• Learning to be

Our desire to have friends from all over the World is to be expected, to get to know their language, culture and tradition, but hardly any of us manage to fulfill it. Each of us knows what the flag of our friends’ country looks like, but we’d also like for our friends residing in distant parts of this planet to be able to draw our country’s flag and recognise it in a colourful ocean of different flags.

Students work on developing their intercultural skills. They get an opportunity to meet children from all over the world. With the help of teachers and parents, they realize that we are all different, yet still similar. We live on 7 different continents in a multitude of different countries. We speak different languages. Our countries bear different sigils, such as flags, coats of arms or national anthems. We have different cultures, traditions, cuisine, art, etc. We admire different national stars, sportspeople, heroes, artists, etc. We live in different climates. We dress differently.
Still, we are very similar. We all have the same body parts. We all laugh when we are happy, or cry when we are sad. We express our emotions similarly and we can identify them without the use of language.
The aim of the project is to create intercultural connections among children of different nations all around the world, through peer learning about other nations, their countries and cultures.
The aim of the project is also achieving the fourth goal from the list of UN’s 17 Sustainable Development Goals: Quality education.
Founder of the project:
Željana Radojičić Lukić, teacher from Serbia
Finalist Global Teacher Prize
Ambassador Varkey Foundation
Ambassador Foremost Foundation
FB page: @ZeljanaSerbia

Twiter: @zeljazelja
#support_MagicalNetwork #MagicalNetwork #MagicalNetwork_Serbia

Коментари