Откривамо Теслине тајне




Током ове ванучионичне наставне активности остварена је међупредметна  корелација предмета српског језика, математике, природе и друштва (света око нас), физичког васпитања и грађанског васпитања. Овом приликом остварена је и професионална оријентација тако што су ученици имали прилику да се упознају са занимањем писца (биографа) и научника. Такође, остварена је и унутарпредметна корелација повезивањем нових знања са онима која ученици већ поседују.
Пре него смо открили неке Теслине тајне, подсетили смо се знања о Теслином мачку и појави електрицитета. Говорећи о Теслином омиљеном броју и соби на 33. спрату са ученицима смо поновили знања о математичким знацима (цифрама), двоцифреним бројевима. Како смо ми, најпре, нашем домаћину показали своја знања о Тесли то је уједно била и веома примерена успешна говорна вежба. Након тога постављали смо питања и вежбали комуникацију. Тако смо применили знања  о вештини слушања саговорника (стечена на часовима грађанског васпитања) и увежбавали правилно обраћање особи коју поштујемо уз коришћење заменице ВИ из поштовања. Прочитали смо и сазнали да је Тесла веома водио рачуна о хигијени и док смо о томе говорили, подсетили смо се елемената здравог начина живота (хигијена, правилна исхрана, спорт, боравак на свежем ваздуху) и сва та знања применили на овом излету. Ученици су се након посете Милованове библиотеке играли у сеоском дворишту, након чега су добро опрали руке и уживали у послужењу на свежем ваздуху. Уживајући у лепотама природе, подсетили смо се појма пејзаж, а   ученици су добили задатак да се потруде и запамте што више детаља зато што ћемо на часу ликовне културе сликати део природе који нам се највише допао. Током овог излета имали смо прилику да  уочимо разлику међу култивисаним стаништима, видели смо како изгледа једно сеоско домаћинство и могли смо да направимо разлику између села и града. По повратку, у аутобусу, поновили смо знања о  правилима понашања у јавном превозу и о занимању возача.

Овом приликом показали смо да настава може да се измести и ван учионице како би ученицима приближили наставно градиво. Оваквим начином  рада допринели смо креативности у наставном процесу. Такође, указали смо на важност компетенције наставника за сарадњу са родитељима и партнерима из локалне средине, али и на значај вештине тимског рада како наставника, тако и ученика.

Ученици су лакше и брже усвојили нова знања повезујући их у целину са претходним знањима, активно размишљајићи о ономе што су претходно читали и знали. Оваквим начином рада остварили смо и многе васпитне циљеве (међусобно уважавање и прихватање туђег мишљења, међусобно помагање и охрабривање, слободно изражавање, осећај припадности, лична и заједничка одговорност...). Сви смо имали заједнички циљ (како ученици, тако и учитељи) и веома смо се трудили да постигнемо исти.


Аутори: Сенка Вукајловић, Слађана Дринић, Тијана Милисављевић,
Милица Добродолац, Зорица Марковић, Јасмина Савић,
ОШ,, Први мај“, Влајковци

Коментари