Водич за јачање социјалне и образовне инкузије

Водич је настао у оквиру пројекта Јачање социјалне и образовне инклузије деце из осетљивих група.
Аутор пројекта је Тијана Милисављевић, председник удружења Центар за развој образовања и културе, уз финансијску подршку локалне самоуправе Брус, са циљем да оснажи родитеље, наставнике и стручне сараднике у унапређивању социјалне и образовне инклузије деце из осетљивих група.
Полазна активност пројекта било је акционо истраживање Јачање социјалне и образовне инклузије у општини Брус, које је спроведено у општини Брус, у периоду од 1. фебруара 2015. године до 30. марта 2017. године. У том периоду Центар за развој образовања и културе општине Брус организовао је низ обука за наставнике и васпитаче у општини Брус који су се односили на побољшање компетентности за рад са децом и ученицима са посебним потребама. Одржани су семинари са циљем побољшања компетенција за комуникацију и сарадњу. Циљ истраживања је био унапређивање образовне и социјалне инклузије деце и ученика са посебним потребама у општини Брус кроз јачање компетенција наставника и васпитача за рад са децом и ученицима са посебним потребама. Истраживањем су обухваћени наставници/васпитачи који су учествовали у активностима и присуствовали семинарима.
У општини Брус, удружење Центар за развој образовања и културе реализовало је више активности у циљу промовисања образовне инклузије и анимирања шире јавности и то у оквиру акција: Развој инклузивног образовања у општини Брус, Хајде да тражимо врлине и пројекат Подршка инклузији, уз финансијску подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Успешно су организовани семинари и тренинзи за наставнике и родитеље, оџив наставника и родитеља је био максималан, а кроз евалуационе листе закључујемо да им је неопходна континуирана подршка и што више таквих активности. У оквиру пројекта Подршка инклузији, уведен је педагошки асистент у школе наше општине, у периоду од два месеца.
Циљ овог Водича је заступање права детета на квалитетно и праведно образовање кроз промоцију вредности друштвене и образовне инклузије.
Обавеза свих који раде с децом је да им понуде путеве који омогућавају да превазиђу тешкоће. Гете то каже пуно поетичније:
Ко много пружа, пружиће свакоме понешто.
АУТОРИ

Водич кроз водич

Прво поглавље бави се битним питањима и одредницама за област инклузије, укључујући међународна документа на које се ослања инклузивно образовање, на којим принципима почива инклузија, ко има право на ИОП, тешкоће, смернице и још битних питања и одговора.
Друго поглавље обухвата класификацију развојних сметњи и класификацију деце из осетљивих група. Детаљно су описане неке развојне сметње код деце, које сматрамо најчешћим у образовним и васпитним установама. За сваку издвојену развојну сметњу предложене су препоруке за родитеље и наставнике у раду са децом из осетљивих група.
У трећем поглављу описане су карактеристике акционог истраживања и његове важности на унапређивању наставне праксе, на развоју квалитетнијих знања, на ефикаснији развој ученика. У овој целини представили смо акционо истраживање аутора Водича за јачање социјалне и образовне инклузије у општини Брус.
У четвртом поглављу издвојили смо неколико примера добре праксе који приказују разнолике аспекте васпитно-образовне ситуације и тичу се различитих подручја рада наставника. У овом поглављу имаћете прилику да прочитате реч директора ОШ Први мај Влајковци и ШОСО Веселин Николић Крушевац.

Аутори Водича су Слађана Дринић, Сенка Вукајловић, Ана Радмановић и Тијана Милисављевић

Водич за јачање социјалне и образовне инклузије можете наручити путем поруке или путем сајта.  



Коментари